شنبه 

29 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اطلاعیه کمیته‌ی مرکزی سازمان خبات در مورد پایان کنگره هفتم

اطلاعیه کمیته‌ی مرکزی سازمان خبات در مورد پایان کنگره هفتم

هممیهنان مبارز در داخل و خارج کوردستان و ایران!
خانواده‌‌‌ی سرافراز شهدای سازمان خه‌‌‌بات و راه آزادی!
اعضا و پیشمرگان قهرمان سازمان خه‌‌‌بات!
احزاب سیاسی کوردستان و ایران!



خرسندیم به اطلاع برسانیم که هفتمین کنگره سازمان خه‌‌‌بات با نام و شعار کنگره انقلاب ژینا که در 27 تیر ماه 1402 آغاز شده بود، پس از چهار شبانه روز به پایان رسید.
 هدف و استراتیژی کنگره ی هفتم سازمان خه‌‌‌بات، تداوم  مبارزه و فعالیتها ، پشتیبانی از مبارزه مردمی، با اتکا به مردم و پشتیبانیشان از  سازمان خه‌‌‌بات وهمچنین مبارزه‌‌‌ی همه جانبه علیه رژیم دیکتاتور اخوندی، و رد مماشات و گفت‌وگو با آن رژیم  و  رد سیستم و حاکمیت پادشاهی و  نفی هرگونه رژیم دیکتاتوری تداوم خواهد یافت.


کنگره هفتم سازمان خبات کمیته مرکزی مسئول کرد، تا برای شعار راهبردی مبارزه ملی و میهنی که همه اقشار جامعه کوردستان و تمامی مردم کوردستان در آن مشارکت داشته باشند، مجدانه تلاش کند. همچنین ادامه مبارزه  شفاف و صادقانه، دوری از منطقه گرایی و گروه گرایی و باند بازی، توجه به نقش زنان، جوانان و دانشجویان، گسترش هسته های تشکیلاتی در داخل کوردستان و حمایت از تشکل های مدنی و فراهم کردن امکانات لازم در حد توان ،از وظایف کمیته‌‌‌ی مرکزی خواهد بود.

کنگره هفتم با شعار و راهبردهای بهره گیری از همه ابعاد و اشکال مبارزه سیاسی و تشکیلاتی، تاکید بر مبارزه براندازانه و تلاش برای استقرار حکومت دموکراتیک و پارلمانی در ایران پافشاری می کند.
کنگره هفتم در چهار روز فعالیت و کار دلسوزانە و خالصانه وظایف محول  شده‌‌‌ی خود را با موفقیت انجام داد. در اولین جلسه کاری کنگره، گزارش کمیته مقدماتی کنگره هفتم ارائه شد و پس از ارائه نظرات و سوالات اعضای کنگره، پاسخ های لازم به آنها داده شد. این گزارش به تصویب کنگره رسید.
در بخشی دیگر از کارو فعالیت کنگره، به ارگان های سازمان خه‌‌‌بات و گزارش سیاسی کمیته مرکزی کنگره اختصاص داشت. در ابتدای این بخش از کار کنگره گزیده ای از گزارش سیاسی کمیته مرکزی توسط اعضای کمیته مرکزی  ارائه شد.



گزارش سیاسی کمیته مرکزی پس از بررسی سریع اوضاع جهانی و خاورمیانه، مشتمل بر چند بخش اصلی بود. بخش اول به سیاست جهانی، اروپا، امریکا، ویروس کرونا و مضرات آن، جنگ در اوکراین، تروریسم جهانی و موارد دیگر اختصاص داشت. بخش دوم به وضعیت خاورمیانه، مشکلات کشورهای منطقه، روابط اعراب و اسرائیل و به طور کلی روابط کشورهای منطقه اختصاص داشت. بخش سوم به سیاست‌های مشمئز کننده و مضر رژیم آخوندی و سیاست آشوب گری اش در جهان و منطقه، ترویج تروریسم بین‌المللی، برنامه  هسته‌‌‌ای و اتمی، شرایط اقتصادی و اجتماعی و افزایش فقر و شرایط سیاسی و فعالیت مدنی  در داخل ایران و اپوزیسیون علیه رژیم ایران اختصاص داشت. 
قسمت چهارم گزارش سیاسی درباره مسئله کورد، سیاست های سازمان خه‌‌‌بات در مورد مسئله ملیت کورد به طور کلی و مسئله کورد در کوردستان ایران بود. در این قسمت از گزارش، جایگاه و خط مشی،تحلیل سازمان در مورد جایگاه ملت کورد در ایران، ابعاد اقتصادی و اجتماعی، فعالان سیاسی و فعالان مدنی و نقش تاثیرگذار زنان مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. همچنین مسئله کوردها در سایر مناطق کوردستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



در بخش چهارم، اهداف سیاسی و تشکیلاتی سازمان خه‌‌‌بات، مبارزات سیاسی و مدنی، فعالیت کمیته های سازمان در خارج از کوردستان، کمیته ها و سازمان های خارج ، روابط و همکاری سازمان خه‌‌‌بات و احزاب سیاسی در کوردستان ایران، نیروهای سیاسی انقلابی ایران و اهمیت  همپیمانی سازمان خه‌‌‌بات و سازمان مجاهدین خلق ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
درکنگره  اساسنامه داخلی سازمان مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار گرفت و تغییراتی  در قوانین سازمان تصویب شد.



کنگره هفتم، کنگره ژینا، در خصوص وظایف سازمانی و کارو فعالیت ارگان ها از مدت زمانی کنگره ششم تا کنگره هفتم، انتقادات و پیشنهادات مفید فراوانی از جانب اعضای کنگره ارائه شد و در این راستا  اعضا و مسئولین پیشین کمیسیون های سازمان ،اعضائ  کنگره ،با ارائه نظراتشان در خصوص لزوم توجه به ارگانهای سازمانی با در نظر گرفتن قوانین و مصوبات داخلی سازمان ارائه دادند و با صرف وقت مناسب در مورد نقاط قوت و نقاط ضعف در فعالیت های سازمان در زمینه های مختلف بحث و گفتگو انجام ‌شد و اعضای کنگره نظرات و پیشنهادهای ارزشمندی برای پیشرفت سازمان خه‌‌‌بات پیشنهاد کردند.اعضای کنگره‌‌‌ در مورد کاستی‌ها و ضعف‌های فعالیت‌های سازمان و همچنین دستاوردها و نقاط قوت امور پیشمرگه‌‌‌ها و فعالیت‌های اعضائ علنی و مخفی سازمان در کوردستان ایران ،فعالیت و نقش سازمان برای پیشبرد مبارزه‌‌‌ی مدنی و جایگاه زنان در سازمان،مدیریت سازمان ،کار و سازماندهی هسته‌‌‌های تشکیلاتی ،روابط دیپلماتیک، انتشارات ،امور مالی، آموزش و ارتقائ فکری کادرها و پیشمرگه ها،به صراحت بحث گفتگو کردند.
 انتخاب اعضای کمیته مرکزی آینده سازمان از دیگر وظایف مهمی بود که در کنگره هفتم به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در مورد آن اتخاذ شد. در کنگره پس از بررسی و ارزیابی،  در انتخاباتی آزاد  اعضای کمیته‌‌‌ی مرکزی انتخاب شدند.
گفتنی است پیام های تشکلها و احزاب سیاسی کوردستان و ایرانی که به کنگره فرستاده شده بود قرائت شد و اعضای کنگره از احزاب کورد و ایرانی و اعضا و دوستان سازمان در کوردستان و خارج که با فرستادن پیامهای مفید و پر محتوا، کنگره را ارتقا دادند تشکر کردند به ویژه پیام آقای مسعودی رجوی، سازمان مجاهدین خلق ایران، شورای ملی مقاومت ایران و احزاب سیاسی کوردستان مورد توجه اعضای کنگره قرار گرفت. 
شکی نیس  مصوبات کنگره نقش مهمی در فعالیت ها و مبارزات آینده سازمان خواهد داشت،که در روزهای آینده گزارش سیاسی کمیته‌‌‌ی مرکزی سازمان برای کنگره ی هفتم و همچنین برنامه و اساسنامه‌‌‌ی مصوبەی کنگره‌‌‌ی هفتم چاپ و منتشر خواهد شد .
به مناسبت اختتام کونگره هفتم، کمیته ی مرکزی منتخب کونگره ژینا، به تمامی فعالان، اعضا، دوستان و وفاداران  سازمان خه‌‌‌بات به گرمی تبریک میگوید و از همراهی و همکاری آنان تشکر می کند.



سلام و درود بر شهیدان راه آزادی به ویژه شهدای انقلاب ژینا
مرگ بر رژیم دیکتاتور اخوندی
پیروز باد مبارزه مشروع مردم کورد و ملیتهای ایران

 کمیته مرکزی منتخب هفتمین کنگره سازمان خه‌‌‌بات کوردستان ایران
2 مرداد ماه 1402

9 ماه و 21 روز و 15 ساعت و 28 دقیقه پیش از این

اطلاعیه کمیته‌ی مرکزی سازمان خبات در مورد پایان کنگره هفتم

اطلاعیه کمیته‌ی مرکزی سازمان خبات در مورد پایان کنگره هفتم


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن